- Hændelser -

På denne side finder du information omkring driften af serverne hos Azero, altså eventuelle driftsforstyrrelser og uregelmæssigheder.

Søg domæne

Her kan du finde ud af hvilke servere dit domænenavn er tilknyttet.

 

Hændelser
Prio. Start Slut Server(e) Servertype Hændelse
 13-07-2018 18:00 13-07-2018 18:30 [Driftsforstyrrelse] Mailserver office.azero.cloud / mail.azero.cloud Serverikon Der vil være 10-30 minutters nedetid mens serveren omkonfigureres opbevaring af brugerdata og øge pladsmængden til dette.

Datacenter: Skanderborg, Jylland
Start: 13-07-2018 18:00 CET
Slut: 13-07-2018 18:30 CET

Berørte services: Mailafsendelse, -modtagelse og -læsning.

Vi beklager driftsforstyrrelsen

Med venlig hilsen AzeroCloud Helpdesk & Support
 12-07-2018 11:00 12-07-2018 14:30 Bina Serverikon Der kan opleves problemer med afsendelse af mail (SMTP) på mail serveren bina i perioder.
Vores teknikere er i gang med at arbejde på sagen og vil hurtigst muligt løse problemet.

Datacenter: Skanderborg, Danmark
Start: 12-07-2018 11:00 CEST
Slut (forventet): 12-07-2018 14:30 CEST

Berørte services: SMTP

Vi beklager driftsforstyrrelsen

Med venlig hilsen AzeroCloud Helpdesk & Support
 11-07-2018 14:00 12-07-2018 04:30 Alle Serverikon [Planlagt servicevindue] Planlagt backbone servicevindue hos ISP

Vores ISP har planlagt service arbejde i deres backbone.
Arbejdet er krævet på grund af en nødvendig software opdatering på centralt netværks udstyr.
Det kan forårsage kortvarig nedetid på grund af netværks konvergering i nedenstående tidsrum:

Datacenter: Skanderborg, Danmark
Start: 12-07-2018 00:00 CEST
Slut: 12-07-2018 04:30 CEST

Estimeret nedetid i ovennævnte periode: op til 3 minutter.

Påvirkede services: Alt, dog ikke exchange

Med venlig hilsen AzeroCloud Helpdesk & Support
 27-06-2018 06:40 27-06-2018 08:50 Helga (web + mysql) Serverikon Vi oplever i øjeblikket diskfejl på ovennævnte webserver hvilket skaber tilgangsvanskeligheder for websites placeret på denne maskine eller som benytter dennes SQL. Vores teknikere er i gang med at arbejde på sagen og vil hurtigst muligt løse problemet.

Datacenter: Skanderborg, Jylland
Start: 27-06-2018 06:40 CET
Forventet slut: 27-06-2018 09:40 CET

Berørte services: Webhosting og MySQL (linux).

Vi beklager driftsforstyrrelsen

Med venlig hilsen AzeroCloud Helpdesk & Support
----------------UPDATE-----------------

Fejlen er fundet og rettet. Fuld funktionalitet er genoprettet.
 21-06-2018 09:35 21-06-2018 11:00 Web servere Serverikon Nogle web servere får deres underliggende storage opgraderet for at forbedre ydeevnen. Datacenter: Skanderborg, Jylland Start: 21-06-2018 09:35 CEST Slut: 21-06-2018 11:00 CEST (forventet) Berørte services: Web service . Vi beklager driftsforstyrrelsen Med venlig hilsen AzeroCloud Helpdesk & Support
 14-06-2018 09:04 20-06-2018 12:04 Mail servere Serverikon Flere mail serverne får i dag nyt certifikat lagt ind, og i den forbindelse kan man komme ud for, at det mail program man benytter vil spørge til certifikatet. Afhængigt af hvilket mail program man benytter, kan certifikat forespørgslen se lidt forskellig ud, men generelt skal der trykkes godkend/acceptér, og der kan med fordel hakkes af, at valget skal huskes fremover, hvis muligt. Certifikat forespørgslen kan helt undgås fremover, hvis indgående- og udgående server ændres til *server*.azero.dk, hvor *server* skal udskiftes med mail server navnet fra teknikmailen, eksempelvis bina.azero.dk, mina.azero.dk eller en anden.
 16-06-2018 09:40 16-06-2018 10:40 Stephani, allan, ariel og alberte: web servere Serverikon Server utilgængelig i perioden. Der arbejdes på at løse problemet.
 16-05-2018 12:30 17-05-2018 09:50 Alle Serverikon De fleste services kører nu igen med normal fremkommelighed. Enkelte services kan fortsat være påvirket. Datacenter: Skanderborg, Jylland Start: 16-05-2018 @ 12:30 CET Slut (forventet): 17-05-2018 09:50 CET Berørte services: Webhotel, E-mail og DNS (men dog ikke Exchange) services Vi beklager driftsforstyrrelsen Med venlig hilsen AzeroCloud Helpdesk & Support
 16-05-2018 12:40 16-05-2018 San Serverikon Den primære SAN node viste sig efter genstart, der er en langsommelig proces, desværre at være defekt. Alt drift kører via den sekundære SAN node i øjeblikket, hvilket betyder at den er voldsomt belastet i læse-skrive hastighed (I/O), idet disse noder "normalt" balancerer belastningen imellem sig. Vores SAN leverandør er i fuld sving med at sende en tekniker med fly fra Amsterdam, der skulle ankomme med en ny SAN driftsnode til datacenteret lige inden eller omkring midnat i dag. En enkelt server blade er ved at blive genstartet, idet servere på denne ikke svarer (eller slet ikke) tilfredsstillende. Dette betyder at disse servere kommer i luften igen inden længe. Årsag var at blade enheden mistede kontakt til netværket grundet den høje belastning af det sekundære SAN. Vores teknikere er i fuld sving med at få dette blade, så minimum mail servere på denne kommer i luften. Hertil holder de kontakt med vores SAN serviceleverandør, så de kan lukke teknikeren ind i datacenteret med reservedelen. Datacenter: Skanderborg, Jylland Start: 16-05-2018 @ 12:30 CET Slut (forventet): 16-05-2018 @ 00:00 CET Berørte services: Webhotel, E-mail og DNS (men dog ikke Exchange) services Vi beklager på det kraftigste driftsforstyrrelsen! Med venlig hilsen AzeroCloud Helpdesk & Support
 25-04-2018 14:26 25-04-2018 16:30 SAN Serverikon Vi oplever i øjeblikket at mange servere i datacenteret Skanderborg har nogle driftsforstyrrelser, hvilket påvirker levering af mange services. Vores teknikere er i gang med at arbejde på sagen og vil hurtigst muligt løse problemet. Datacenter: Skanderborg, Jylland* Start: 25-04-2018 14:20 CET (forventet)Slut: 25-04-2018 16:30 CET* Berørte services: Alle Vi beklager driftsforstyrrelsen
 20-04-2018 11:39 20-04-2018 11:50 Octavia Serverikon Vi oplever i øjeblikket problemer med Web fra Octavia. Vi er i gang med løse problemet
 05-03-2018 12:33 05-03-2018 12:40 Octavia Serverikon Web server genstartet på grund af opdatering.
 28-02-2018 10:00 28-02-2018 10:30 Alle Serverikon Flere redundante servere kan forekomme offline i perioden imens core router udskiftes i sekundært datacenter. Enkelte kunder kan opleve mail forsinkelser i perioden.
 14-02-2018 08:30 14-02-2018 10:20 Exchange Serverikon Enkelte kunder der benytter vores antispamløsning via Exchange har oplevet at loginportalen ikke har fungeret efter hensigten og at de ikke har modtaget mails sendt udefra, siden i går aftes omkring kl. 21. indtil i dag omkring kl. 10.

Årsagen var et systemnedbrud hos antispamleverandøren Spamexperts. Vi har talt med dem og deres systemer er igen online efter de har rettet fejlen.

Mails der ikke blev modtaget i perioden bliver forsøgt efterleveret, så de bør dukke op i løbet af dagen.

Vi beklager ulejligheden.
 12-12-2017 13:46 01-02-2018 13:46 Formmail.andersenit.dk Serverikon formmail.andersenit.dk kan ikke længere bruges. Hvis man fortsat ønsker at benytte vores formmail skal følgende adresse benyttes i stedet: private-formmail-address735215.azero.dk
 30-01-2018 14:28 30-01-2018 14:45 Helga Serverikon Web server genstartet på grund af opdatering.
 30-01-2018 12:55 30-01-2018 13:05 Lina Serverikon Mail server genstartet på grund af opdatering.
 23-01-2018 12:35 23-01-2018 15:10 Exchange Serverikon Netværksudfald forårsager at exchange services er utilgængelige. Der arbejdes på at løse problemet. OPDATERING: Årsagen er en core router hos vores udbyder der er gået ned. De er på sagen. Netværket er midlertidigt re-routed igennem et andet datacenter, imens vi afventer udskiftning af den defekte core router. Der kan forekomme en midlertidig afbrydelse inden længe når vi router tilbage. 15:10 Netværket er routed tilbage igen uden udfald.
 16-01-2018 12:15 16-01-2018 13:15 Helga Serverikon Web serveren utilgængelig i perioden. Der arbejdes på at løse problemet.
 11-01-2018 09:08 11-01-2018 09:18 Xina Serverikon Mail-service midlertidigt utilgængelig. Der arbejdes på at løse problemet.
 03-01-2018 00:30 03-01-2018 03:30 Alle Serverikon Vores ISP har planlagt service på deres backbone. Arbejdet skyldes en nødvendig skift af route engine på datacenter router. Dette vil ikke medføre udfald i noterede tidsrum.
 06-12-2017 20:20 07-12-2017 10:00 Mailgateways,ns Serverikon Server utilgængelig i perioden. Der arbejdes på at løse problemet.
 06-12-2017 00:30 06-12-2017 01:30 Alle Serverikon Vi annoncerer følgende servicevindue i vores datacenter i Skanderborg. Årsag til arbejdet: Vores ISP har et servicearbejde i vores backbone. Arbejdet skyldes en nødvendig skift af route engine på datacenter router. Dette vil ikke medføre udfald i tidsrummet. Vi beklager eventuelle ubelejligheder servicevinduet medfører

Ovenstående skulle have været udført d. 15. november mellem 00:30 og 01:30.
Da vores ISP havde tekniske problemer, valgte de at udskyde arbejdet til den nye dato vi har noteret på denne status.
Der er stadig ingen forventet nedetid i perioden.
 24-11-2017 15:05 24-11-2017 16:00 Mx10 Serverikon Mailserveren mx10 har fået fejl i sit disksysten. Serveren er utilgængelig i perioden. Der arbejdes på at løse problemet hurtigst muligt.
 23-11-2017 11:14 23-11-2017 11:17 Alle Serverikon Grundet netværksfejl i vores datacenter var der en kortvarig afbrydelse af vores services. Fejlen er rettet og alt er online igen.
Serverikoner
Ikon Titel
Serverikon Microsoft Windows webserver
Serverikon Unix webserver
Serverikon Microsoft Frontpage webserver (UNIX/Windows)
Serverikon Microsoft .NET webserver
Serverikon Microsoft SQL server
Serverikon MySQL server
Serverikon PostgreSQL server
Serverikon Statistik server
Serverikon Telefon server
Serverikon Mail server/cluster
Serverikon FTP server
Serverikon Uspecificeret server type
Serverikon Navneserver
Statusikoner
Ikon Forklaring
 

Logning - af en ubetydelig hændelse, der ingen påvirkning har på driften.

For eksempel en genstart af den ene maskine i et cluster eller 1 ud af 2 navneservere.

 

Information - om en hændelse vi ikke mener burde skabe nævneværdige gener.

For eksempel en planlagt opdatering af software. Disse foretages så vidt muligt om natten " "hvor der er færrest brugere på vores systemer eller i dagtimer hvis de ikke påvirker serverens drift.

 

Advarsel - om en hændelse som kan skabe problemer, men dog ikke er en krise.

For eksempel en genstart af en maskine i dagtimerne eller en større opdatering der muligvis kan ødelægge " "eksisterende software.

 

Fejl - en kritisk hændelse, som øjeblikkeligt får topprioritet alle døgnets 24 timer.

For eksempel et RAID-system der bryder ned, med deraf følgende servergendannelse udfra backup.

Referencer

crossfit

"Team CrossFit Copenhagen takker for støtten fra Azero i vores kamp for at nå til CrossFit Games (VM) i Californien i Juli."

Nikolaj Rønnow

2015-01-19T11:02:53+00:00

Nikolaj Rønnow

crossfit
"Team CrossFit Copenhagen takker for støtten fra Azero i vores kamp for at nå til CrossFit Games (VM) i Californien i Juli."
eyeforimage

Azero has been Eye for Image's ISP from the very beginning. It's reassuring to know that they not only have a great array of products, but that we can always get relevant and timely information from their professional support team, by just picking up the phone and talking to someone.

Matt Coyle, Technical Copywriter / Eye for Image ApS

2015-01-20T03:47:24+00:00

Matt Coyle, Technical Copywriter / Eye for Image ApS

eyeforimage
Azero has been Eye for Image's ISP from the very beginning. It's reassuring to know that they not only have a great array of products, but that we can always get relevant and timely information from their professional support team, by just picking up the phone and talking to someone.

Kontakt Azero

Firmainformationer

AzeroCloud ApS
Nørregade 33
8464 Galten
CVR: 38 70 69 93
VAT: DK38706993

Telefon

Telefon: 38 19 50 17
 

Normal telefontid

Man-tor: 9:30-12:00 og 13:00-15:30
Fredag: 9:30-12:00 og 13:00-14:00