- Hændelser -

På denne side finder du information omkring driften af serverne hos Azero, altså eventuelle driftsforstyrrelser og uregelmæssigheder.

Søg domæne

Her kan du finde ud af hvilke servere dit domænenavn er tilknyttet.

 

Hændelser
Prio. Start Slut Server(e) Servertype Hændelse
 20-04-2018 11:39 20-04-2018 11:50 Octavia Serverikon Vi oplever i øjeblikket problemer med Web fra Octavia. Vi er i gang med løse problemet
 05-03-2018 12:33 05-03-2018 12:40 Octavia Serverikon Web server genstartet på grund af opdatering.
 28-02-2018 10:00 28-02-2018 10:30 Alle Serverikon Flere redundante servere kan forekomme offline i perioden imens core router udskiftes i sekundært datacenter. Enkelte kunder kan opleve mail forsinkelser i perioden.
 14-02-2018 08:30 14-02-2018 10:20 Exchange Serverikon Enkelte kunder der benytter vores antispamløsning via Exchange har oplevet at loginportalen ikke har fungeret efter hensigten og at de ikke har modtaget mails sendt udefra, siden i går aftes omkring kl. 21. indtil i dag omkring kl. 10.

Årsagen var et systemnedbrud hos antispamleverandøren Spamexperts. Vi har talt med dem og deres systemer er igen online efter de har rettet fejlen.

Mails der ikke blev modtaget i perioden bliver forsøgt efterleveret, så de bør dukke op i løbet af dagen.

Vi beklager ulejligheden.
 12-12-2017 13:46 01-02-2018 13:46 Formmail.andersenit.dk Serverikon formmail.andersenit.dk kan ikke længere bruges. Hvis man fortsat ønsker at benytte vores formmail skal følgende adresse benyttes i stedet: private-formmail-address735215.azero.dk
 30-01-2018 14:28 30-01-2018 14:45 Helga Serverikon Web server genstartet på grund af opdatering.
 30-01-2018 12:55 30-01-2018 13:05 Lina Serverikon Mail server genstartet på grund af opdatering.
 23-01-2018 12:35 23-01-2018 15:10 Exchange Serverikon Netværksudfald forårsager at exchange services er utilgængelige. Der arbejdes på at løse problemet. OPDATERING: Årsagen er en core router hos vores udbyder der er gået ned. De er på sagen. Netværket er midlertidigt re-routed igennem et andet datacenter, imens vi afventer udskiftning af den defekte core router. Der kan forekomme en midlertidig afbrydelse inden længe når vi router tilbage. 15:10 Netværket er routed tilbage igen uden udfald.
 16-01-2018 12:15 16-01-2018 13:15 Helga Serverikon Web serveren utilgængelig i perioden. Der arbejdes på at løse problemet.
 11-01-2018 09:08 11-01-2018 09:18 Xina Serverikon Mail-service midlertidigt utilgængelig. Der arbejdes på at løse problemet.
 03-01-2018 00:30 03-01-2018 03:30 Alle Serverikon Vores ISP har planlagt service på deres backbone. Arbejdet skyldes en nødvendig skift af route engine på datacenter router. Dette vil ikke medføre udfald i noterede tidsrum.
 06-12-2017 20:20 07-12-2017 10:00 Mailgateways,ns Serverikon Server utilgængelig i perioden. Der arbejdes på at løse problemet.
 06-12-2017 00:30 06-12-2017 01:30 Alle Serverikon Vi annoncerer følgende servicevindue i vores datacenter i Skanderborg. Årsag til arbejdet: Vores ISP har et servicearbejde i vores backbone. Arbejdet skyldes en nødvendig skift af route engine på datacenter router. Dette vil ikke medføre udfald i tidsrummet. Vi beklager eventuelle ubelejligheder servicevinduet medfører

Ovenstående skulle have været udført d. 15. november mellem 00:30 og 01:30.
Da vores ISP havde tekniske problemer, valgte de at udskyde arbejdet til den nye dato vi har noteret på denne status.
Der er stadig ingen forventet nedetid i perioden.
 24-11-2017 15:05 24-11-2017 16:00 Mx10 Serverikon Mailserveren mx10 har fået fejl i sit disksysten. Serveren er utilgængelig i perioden. Der arbejdes på at løse problemet hurtigst muligt.
 23-11-2017 11:14 23-11-2017 11:17 Alle Serverikon Grundet netværksfejl i vores datacenter var der en kortvarig afbrydelse af vores services. Fejlen er rettet og alt er online igen.
 07-11-2017 06:00 07-11-2017 06:30 Alle Serverikon Tirsdag d. 7/11/17 Kl. 06:00-06:30
Sted: Skanderborg
Påvirkede services: Shared hosting og dedikerede servere. Exchange vil ikke være berørt.

Vi udfører yderligere ændringer på vores core router i tidsrummet i forlængelse af servicevinduet d. 24/10/17.
Der vil være mellem 5-10 minutters nedetid. Opstår der mod forventning problemer udføres rollback indenfor de 30 minutter.
 05-11-2017 17:40 05-11-2017 18:30 Snorre Serverikon Webserveren Snorre er utilgængelig i perioden. Der arbejdes på at løse problemet.
 02-11-2017 13:00 02-11-2017 18:00 Exchange Serverikon Exchange services kan forekomme utilgængelige i perioden. Der arbejdes på at løse problemet.
 31-10-2017 12:10 31-10-2017 14:10 Exchange Serverikon Grundet netværksfejl kan der forekomme timeouts til exchange løsninger. Der arbejdes på at løse problemet. Fejlen er rettet og exchange services er kørende igen.
 24-10-2017 06:00 24-10-2017 06:30 Alle Serverikon Tirsdag d. 24/10/17 Kl. 06:00-06:30 Sted: Skanderborg Påvirkede services: Shared hosting og dedikerede servere. Exchange vil ikke være berørt. Vi udfører ændringer på vores core router i tidsrummet. Der vil være mellem 5-10 minutters nedetid. Opstår der mod forventning problemer udføres rollback indenfor de 30 minutter.
 17-10-2017 14:00 17-10-2017 16:00 Helga Serverikon Server utilgængelig i perioden. Der arbejdes på at løse problemet.
 12-10-2017 12:04 12-10-2017 12:45 Bina.andersenit.dk Serverikon Mailserveren Bina er blevet genstartet grundet sikkerhedsopdatering. Efter genstarten oplever vi nogle fejl med webmail, pop3 og smtp. Vi arbejder på at løse problemet.
 10-10-2017 10-10-2017 04:30 Alle Serverikon Vi annoncerer følgende servicevindue i vores datacenter i Skanderborg. Årsag til arbejdet: Vores ISP har et servicearbejde i vores backbone. Arbejdet skyldes en nødvendig software opdatering af centralt netværksudstyr. Dette vil medføre kortvarigt udfald i noterede tidsrum. Vi beklager eventuelle ubelejligheder servicevinduet medfører.
 03-10-2017 05:00 03-10-2017 06:00 Alle Serverikon Tirsdag d. 03/10/17 Kl. 05:00-06:00 Sted: Skanderborg Påvirkede services: Shared hosting og dedikerede servere. Exchange vil ikke være berørt. Vores udbyder har annonceret en failovertest af deres backbone. Testen udføres grundet en kommende software-opdatering. De forventer ikke nedetid i perioden.
 25-09-2017 14:57 25-09-2017 14:57 Skanderborg Serverikon

Hændelse startdato og tid: 22-sep-2017 11:06:00
Hændelse slutdato og tid: 25-sep-2017 11:50:00
Total varighed af hændelsen: 73 timer - vægur tid

Fredag

11:06 En redundant controller gik ned i centralt disksystem
11:10 Driftspersonale undersøger. Disksystem hastighedsdegradering bekræftet
13:41 Controller node1 fjernet, genindsat og genstartet
14:09 Sekundært forsøg på at genstarte controller
14:15 Nogle servere var tage offline for at reducere IO forbrug
14:30 Controller fejlmeldt til leverandør
21:00 Serverne der var offline tændes igen

Lørdag+søndag

24/7 Servere migreret til andet disksystem

Mandag

08:25 Hastighedsdegradering, flere servere flyttet fra disksystem
08:40 Hastighed acceptabel igen
10:30 Ny controller monteret og påbegyndt firmware opgradering
10:49 Ny controller operationel. Redundans og hastighed normal
Serverikoner
Ikon Titel
Serverikon Microsoft Windows webserver
Serverikon Unix webserver
Serverikon Microsoft Frontpage webserver (UNIX/Windows)
Serverikon Microsoft .NET webserver
Serverikon Microsoft SQL server
Serverikon MySQL server
Serverikon PostgreSQL server
Serverikon Statistik server
Serverikon Telefon server
Serverikon Mail server/cluster
Serverikon FTP server
Serverikon Uspecificeret server type
Serverikon Navneserver
Statusikoner
Ikon Forklaring
 

Logning - af en ubetydelig hændelse, der ingen påvirkning har på driften.

For eksempel en genstart af den ene maskine i et cluster eller 1 ud af 2 navneservere.

 

Information - om en hændelse vi ikke mener burde skabe nævneværdige gener.

For eksempel en planlagt opdatering af software. Disse foretages så vidt muligt om natten " "hvor der er færrest brugere på vores systemer eller i dagtimer hvis de ikke påvirker serverens drift.

 

Advarsel - om en hændelse som kan skabe problemer, men dog ikke er en krise.

For eksempel en genstart af en maskine i dagtimerne eller en større opdatering der muligvis kan ødelægge " "eksisterende software.

 

Fejl - en kritisk hændelse, som øjeblikkeligt får topprioritet alle døgnets 24 timer.

For eksempel et RAID-system der bryder ned, med deraf følgende servergendannelse udfra backup.

Referencer

crossfit

"Team CrossFit Copenhagen takker for støtten fra Azero i vores kamp for at nå til CrossFit Games (VM) i Californien i Juli."

Nikolaj Rønnow

2015-01-19T11:02:53+00:00

Nikolaj Rønnow

crossfit
"Team CrossFit Copenhagen takker for støtten fra Azero i vores kamp for at nå til CrossFit Games (VM) i Californien i Juli."
eyeforimage

Azero has been Eye for Image's ISP from the very beginning. It's reassuring to know that they not only have a great array of products, but that we can always get relevant and timely information from their professional support team, by just picking up the phone and talking to someone.

Matt Coyle, Technical Copywriter / Eye for Image ApS

2015-01-20T03:47:24+00:00

Matt Coyle, Technical Copywriter / Eye for Image ApS

eyeforimage
Azero has been Eye for Image's ISP from the very beginning. It's reassuring to know that they not only have a great array of products, but that we can always get relevant and timely information from their professional support team, by just picking up the phone and talking to someone.

Kontakt Azero

Firmainformationer

AzeroCloud ApS
Nørregade 33
8464 Galten
CVR: 38 70 69 93
VAT: DK38706993

Telefon

Telefon: 38 19 50 17
 

Normal telefontid

Man-tor: 9:30-12:00 og 13:00-15:30
Fredag: 9:30-12:00 og 13:00-14:00