- FAQ -
Hvordan får jeg lavet ændringer af mit webhotel eller fakturerings-adresse?

Kontakt altid support via deres kontakt formular til større ændringer, så vi er sikker på det er en administrator for domænet der beder om ændringer.

Hvad koster det at opgradere/nedgradere et webhotel?

Det er gratis at opgradere sit webhotel (indenfor den 1. måned efter bestillingen koster det dog 99,- DKK ekskl.), og man får naturligvis fratrukket eventuel rest af det nuværende webhotel. Man betaler således kun for forskellen hvis man ønsker at opgradere midt i en periode. Det koster 99,- DKK ekskl. at nedgradere sit webhotel og man kan ikke få nogen penge retur. Kontakt support til bestilling, og husk at angive hvad du ønsker, dvs. Windows eller UNIX server, med eller uden Frontpage2000 understøttelse.

Kan jeg få et ekstra domæne tilknyttet mit webhotel?

Vores betingelser tillader ikke at man anvender sit webhotel til at køre flere webhoteller på. Vi giver dog mulighed for at man kan knytte et par ekstra domæner til dit webhotel, f.eks. til opfangelse af stavefejl i domænet og lignende. Til dette skal man anvende produktet domainlink. Skal du blot have et par undersider for eksempel til dine børn er det naturligvis ikke noget problem. Grundregelen er at det skal gøres med måde.

Hvad koster det at ændre f.eks en domain link adresse?

Det koster 99,- DKK ekskl. at få foretaget ændringer.

Kan jeg lave et sub-domæne der feks. hedder "foo.bar.com"?

Det kan du godt, det koster 99,- DKK ekskl. i oprettelse og 5,- DKK ekskl./måned. For Firesite Plus eller bedre webhoteller er driften gratis. Oprettelse af flere samtidige subdomæner koster 99,- DKK ekskl. uanset antal. Anvend kontaktformularen til bestilling.

Kan jeg have en alternativ faktura adresse?

På bestillingen kan du i bemærkninger feltet skrive at vi skal bruge en permanent anden faktura adresse og notere navn, adresse etc.

Hvordan opsiger jeg mit webhotel?

Dette afhænger af om du er privat eller erhvervskunde.

Privat

Du sender en skriftlig opsigelse, denne skal indeholde hvilket/hvilke domæner det drejer sig om, fra hvilken dato opsigelsen skal gælde, samt selvfølgelig en gyldig underskrift.

Erhverv

Du kontakter os med brugernavne og kodeord for det du ønsker at opsige, herefter sender vi dig vores opsigelsespapir, som du underskriver og sender retur til os.

Hvordan annullerer jeg en bestilling?

Du kan i de første 14 dage efter bestillingen godt opsige webhotellet og få penge retur. Det er valgfrit om du ønsker at beholde domænet eller om det også skal opsiges. Vi kan dog ikke give dig penge retur for domænet, idet vi ikke kan undgå at betale for det når vi har lavet din bestilling.
Forbrugeraftaleloven
For private hører opsigelser under forbrugeraftalelovens kapitel 4 (fortrydelsesret ved fjernsalg). Da vi leverer et specialtilpasset produkt gælder almindelig fortrydelsesret ikke ifølge §10 stk. 3. At vi har valgt at tilbyde 14 dages returret på webhotellet (eksklusiv domænet) er vores eget valg, ikke et lovmæssigt krav.

Hvordan ændrer man sit domænenavn?

Dette er en større opgave for os, du skal gøre følgende:

  1. Bestille det nye domæne via vores bestillingsformular.
  2. I feltet "Bemærkninger" skal du notere:
    1. Brugernavn og kodeord for det gamle domæne.
    2. At du ønsker det nye domæne skal overtage webhotellet på det gamle domæne.
    3. Hvad du ønsker der skal ske med det gamle domæne.

Vi opretter så et webhotel magen til det gamle.

Du får så mulighed for at flytte/uploade din hjemmeside til det nye hotel, oprette emailadresser med mere. Når du er klar, ændrer vi det gamle domæne/webhotel til et domainlink eller stopper webhotellet afhængigt af dit valg. Derved opnår vi en flydende overgang uden nedetid.

Email vil blive sendt til tilsvarende konti på det nye domæne hvis du vælger at det gamle domæne skal skifte til en domainlink.

Varigheden af domæneskiftet er afhængigt af hvor hurtigt du uploader data, og melder tilbage.

Kryptering (PGP key)

Hvis du vil kryptere et brev til os så brug vores public key. Du kan gratis hente PGP software og læs eventuelt mere hos PGP organisationen. Send venligst din egen public key med første gang du sender et krypteret brev til os.

Hvad er FrontPage eller FrontPage Express?

FrontPage er et hjemmeside redigerings program fra Microsoft. Det udmærker sig ved at være meget simpelt at bruge hvis man er ny på hjemmeside området. Det koster ekstra at oprette FrontPage (se prislisten) og gør at man ikke kan bruge FTP til at lægge sine sider op. Du skal altså kun vælge dette hvis du ved at du skal bruge FrontPage.

Hvor kan jeg ændre kodeord/password til et jeg har nemmere ved at huske?

Det kan man ikke, da folk desværre har en tendens til at vælge nogle meget lette kodeord og når det så bliver misbrugt er det os der får skylden. Du kan bede os om at ændre det, det koster 99,-. Anvend support formularen til dette. Følgende regler er gældende: Det skal være minimum 8 karakterer og indeholde både bogstaver og tal. Det må ikke være noget lignende: anders12

Kan jeg få mit abonnement lukket midlertidigt i en periode hvor jeg ikke skal bruge det?

Nej, det er desværre ikke muligt. Et abonnement hos os er fortløbende og repræsenterer også en udgift for os i "hviletilstand".

Hvordan kan det være at man ikke kan finde mit-domæne.dk på f.eks. Jubii?

For at dit domæne kan findes på diverse søgemaskiner skal det først tilmeldes. Det gøres på deres hjemmeside, der er sædvanligvis et link

Kan jeg benytte Microsoft Visual InterDev?

Ja, det er muligt, hvis du har fået installeret FrontPage Extensions på dit webhotel. Se eventuelt prislisten.

 

Referencer

crossfit

"Team CrossFit Copenhagen takker for støtten fra Azero i vores kamp for at nå til CrossFit Games (VM) i Californien i Juli."

Nikolaj Rønnow

2015-01-19T11:02:53+00:00

Nikolaj Rønnow

crossfit
"Team CrossFit Copenhagen takker for støtten fra Azero i vores kamp for at nå til CrossFit Games (VM) i Californien i Juli."
eyeforimage

Azero has been Eye for Image's ISP from the very beginning. It's reassuring to know that they not only have a great array of products, but that we can always get relevant and timely information from their professional support team, by just picking up the phone and talking to someone.

Matt Coyle, Technical Copywriter / Eye for Image ApS

2015-01-20T03:47:24+00:00

Matt Coyle, Technical Copywriter / Eye for Image ApS

eyeforimage
Azero has been Eye for Image's ISP from the very beginning. It's reassuring to know that they not only have a great array of products, but that we can always get relevant and timely information from their professional support team, by just picking up the phone and talking to someone.

Kontakt Azero

Firmainformationer

Azero ApS
Stægers Alle 9A
2000 Frederiksberg
CVR: 36 96 60 41
VAT: DK28101759
KOB: 1191353

Telefon

Telefon: 38 19 50 17
 

Normal telefontid

Man-tor: 9:30-12:00 og 13:00-15:30
Fredag: 9:30-12:00 og 13:00-14:00