- E-mail-faq -
Jeg kan ikke hente min post?

Bemærk at dit brugernavn er hele din email adresse, f.eks.: admin@dit-domaene.dk

Hvad er IMAP og POP3?

Læs vores beskrivelse

Kan jeg bruge funktionen "Leave message on server"?

Ja, det er testet med Outlook Express 5 og virker efter hensigten. Det er en god ide, at man enten i email programmet eller admin interfacet, sørger for at få slettet alle emails en gang imellem. Ellers ligger de bare og fylder op i al evighed.

Hvorfor virker mit brugernavn/kodeord ikke i Netscape, Mailalert, Agent og på min Macintosh?

Disse systemer understøtter ikke brugernavne der indeholder et @. Hvis man istedet for "@" i sit email program indtaster "%" vil vores mailserver oversætte det til et "@". Det er altså kun i email programmet at du skal skrive: admin%dit-domaene.dk

Understøtter mailserveren godkendelse via APOP?

Ja, APOP er understøttet. Funktionaliteten er testet med Eudora som er en af de mail klienter der kan opsættes til at benytte APOP.

Jeg forwarder (kopierer) min email til en anden adresse, men hvorfor går der flere timer før den når frem?

Du skal være sikker på at du har udfyldt det rigtige felt i admin interfacet. Det felt du skal udfylde for at få forwardet (kopieret) alle mails, hedder: "Forward To:".

Feltet "Forward mail older than (days)" er IKKE så effektivt hvis man skal have forwardet alt sin mail. Dette felt kan man istedet bruge hvis man vil forwarde mail der ikke er blevet hentet inden for et specifikt antal dage

Hvorfor bliver min vedhæftning større?

Når du vedhæfter en fil til en e-mail, koder dit mailprogram den som regel i 7 bit i stedet for de normale 8 bit, den mest udbredte kodning hedder base64. Dette gør at din fil bliver større, den vil som regel fylde 25% til 50% ekstra.

Der kommer dubletter af mine emails eller jeg modtager samme email flere gange?

Dette er et typisk tegn på en overbelastet mailserver der ikke kan følge med. Det kan også være fordi du har sat din konto til at forwarde (kopiere) emails til sig selv og derved kører i ring.

Når jeg højreklikker en email i Outlook Express udbakken fryser min maskine?

Du skal slette den fil der indeholder din udbakke, bemærk at dette indebærer at alt i din udbakke bliver slettet. Tryk Start > Søg > Filer og søg efter Outbox.dbx. Når du har fundet filen kan du slette den ved at højreklikke på den.

Hvorfor kan jeg ikke logge ind?

Hvis du har lavet kopier og indsæt (copy and paste) kan det ske at man får et ekstra mellemrum med i kodeordet, så har du kopieret kodeordet så prøv at indtaste det selv.

Hvordan undgår jeg at få virus i min e-mail?

Åben aldrig vedhæftede filer, så er du næsten sikker på ikke at få virus. At du modtager en virus er ikke vores "skyld", idet vores mailserver blot videresender den e-mail en anden person har sendt dig.

Hvorfor oplever jeg at jeg ofte skal genindtaste brugernavn og kodeord?

Flere kunder har rapporteret at Norton Antivirus kan skabe sådanne problemer. Det har ikke været muligt for os at genskabe problemet. Se eventuelt efter en header i din e-mail der hedder noget i retning af: X-NAV-TimeoutProtection0: X.

Når jeg forsøger at hente post "hænger" Outlook uden at komme længere?

Nogle versioner af Outlook (Express) og evt. andre email klienter kan ikke hente emails med fejl i headeren. For at komme videre skal man have slettet emailen eller opgraderet sin email klient. Man kan selv slette emailen via admin interfacet. Et eksempel på en email som visse Outlook versioner ikke kan læse er en email med følgende header:

X-Mailer: ÐÏࡱ

En anden mulighed kan være hvis emailen ikke er korrekt afsluttet med karakteren "." altså "punktum".

Hvordan kan jeg gendanne mails på min IMAP konto?

En IMAP mail-konto aflæser og synkroniserer dine emails direkte på mail-serveren. De vil derfor ikke ligge fysisk på ens egen computer. Hvis du skal kunne gendanne dine IMAP mails kræver det 2 ting.

Herefter vil fremgangsmåden se således ud
  1. Indlæs din gemte backup for mailen på din klient
  2. Afbryd internetforbindelsen til din computer(Træk f.eks netstikket ud)
  3. Start dit mailprogram
  4. Alle dine mails fra din backup vil nu ligge i mailprogrammet
  5. Opret en lokal folder i dit mailprogram, IKKE på din IMAP konto, men en lokal folder i mailprogrammet
  6. Kopier nu alle mails og foldere fra din IMAP konto, til den lokale folder du har oprettet
  7. Genopret forbindelsen til internettet
  8. Send/Modtag post fra serveren
  9. Programmet synkroniserer nu alt din post med serveren, hvor dine gamle mails forvinder fra IMAP kontoen
  10. Kopier alle mails og foldere fra din lokale folder til IMAP kontoen igen. Nu vil din computer begynde at lægge dine mails op på serveren igen.

Referencer

crossfit

"Team CrossFit Copenhagen takker for støtten fra Azero i vores kamp for at nå til CrossFit Games (VM) i Californien i Juli."

Nikolaj Rønnow

2015-01-19T11:02:53+00:00

Nikolaj Rønnow

crossfit
"Team CrossFit Copenhagen takker for støtten fra Azero i vores kamp for at nå til CrossFit Games (VM) i Californien i Juli."
eyeforimage

Azero has been Eye for Image's ISP from the very beginning. It's reassuring to know that they not only have a great array of products, but that we can always get relevant and timely information from their professional support team, by just picking up the phone and talking to someone.

Matt Coyle, Technical Copywriter / Eye for Image ApS

2015-01-20T03:47:24+00:00

Matt Coyle, Technical Copywriter / Eye for Image ApS

eyeforimage
Azero has been Eye for Image's ISP from the very beginning. It's reassuring to know that they not only have a great array of products, but that we can always get relevant and timely information from their professional support team, by just picking up the phone and talking to someone.

Kontakt Azero

Firmainformationer

Azero ApS
Stægers Alle 9A
2000 Frederiksberg
CVR: 36 96 60 41
VAT: DK28101759
KOB: 1191353

Telefon

Telefon: 38 19 50 17
 

Normal telefontid

Man-tor: 9:30-12:00 og 13:00-15:30
Fredag: 9:30-12:00 og 13:00-14:00